Jak získat energii

i během léta

 Publish date: 10 May 2018

title

Jaro přineslo nejen slunce, ale i bohatou zeleninu a ovoce plné vitaminů a barev. Právě teď jsou nejlepší volbou k nastartování organismu nejrůznější saláty a polévky bohaté na zeleninu.

Všestranné, křupavé, s různorodými texturami, barvami a příchutěmi... Právě saláty jsou nejdokonalejší možností, pokud jde o vitaminizaci. Chcete-li udržovat zdravý životní styl, zvykněte si jíst alespoň jeden salát denně, ať už doma nebo v práci.

Jaké vitamíny naše tělo potřebuje přesně v tomto období:

Vitamín A

Je důležitý pro zdraví kůže, sliznic, a taktéž přispívá k dobrému zraku.

Najdeme ho ve vejcích, zelené zelenině (špenát), fazolích, oranžovém ovoci (pomerančích, meruňkách, broskvích) a zelenině (mrkvi, paprice).

Salát bohatý na vitamín A je Green Box.

 

Vitamín B1 (thiamin)

Také známý jako "vitamín dobré vůle" nebo "vitamín zvyšující inteligenci". Vitamín B je pro tělo nepostradatelný kvůli jeho příznivým účinkům na nervový systém.

Najdeme ho v pivních kvasnicích, mase, celozrnných obilovinách, slunečnicových semínkách,  luštěninách (fazoli, cizrně) nebo müsli jogurtu.

 

Vitamín B2 (riboflavin)

Je důležitý pro zdraví vlasů, nehtů a očí.

Významnými zdroji tohoto vitaminu jsou vejce, houby, špenát, brokolice a ředkvičky.

Najdete ho například v našich houbových krémových polévkách.

 

Vitamín B3 (niacin)

Pomáhá kontrolovat hladinu cholesterolu a cukru v krvi.

Najdeme ho v červené řepě, lososu, tuňáku, lískových oříšcích a slunečnicových semenech.

Vitamín B6 má velký vliv na růstový proces a může pomoci při léčbě kardiovaskulárních onemocnění.

Dobrým zdrojem jsou banány, losos, špenát, avokádo, žloutky nebo celozrnné obiloviny.

Nebo můžete zkusit Aljaška salát či tuňákový salát.

 

Vitamín B12 (kobalamin)

Přispívá k řádnému fungování buněk, nervového systému a gastrointestinálního traktu.

Najdeme ho ve zvířecích produktech, jako je kuřecí maso, ryby, hovězí maso, vejce, mléčné výrobky (sýr) nebo, nejjednodušeji, v našem “The most wanted” salátu.

 

Vitamín C

Potřebujeme zejména v přechodných obdobích roka, protože nám pomáhá udržovat imunitu a zdraví.

Navíc vitamín C usnadňuje vstřebávání železa v zažívací trubici a najdeme ho v citrusech (citróny, pomeranče, grapefruit), brokolici, melounu, petrželi atd.

Chcete "náboj" vitamínu C? Vyzkoušejte náš ovocný salát.

 

Vitamín D

Je zásadní pro zdraví kostí. Dodávají nám jej sluneční paprsky, ale můžeme ho také získat z vaječného žloutku, ryb, jater nebo hub.

Můžete také vyzkoušet náš salát Boston.

 

Vitamín E

Tento vitamín je vynikající antioxidant, který bojuje proti volným radikálům.

Hlavními zdroji vitaminu E jsou: vlašské ořechy, semena, rostlinný olej, zelené listy, obiloviny a  brokolici.

Zkuste naši brokolicovou polévku.

 

Vitamin K

Tento vitamín hraje důležitou roli při srážení krve.

Můžete jej najít ve špenátu, chřestu, brokolici, zelených fazolí, vejcích nebo třeba naší špenátové polévce.

 

Autor: Iulia Hadarean, výživář-dietolog

}