Kapusta

favorit amerických milionářů

 Publish date: 10 May 2018

title

Společně s její barvou - od zelené až po fialovou a s hladkými nebo zvlněnými listy je příbuzná s brokolicí, květákem nebo zelím. Kapusta je ale jednou z nejvýživnějších potravin na světě.

 

Její pověst je získála oprávněně, poněvadž hovoříme o potravině s extrémně vysokou nutriční hodnotou. Ve srovnání s jinými příuznými druhy nabízí kapusta mnohem více výhod. Není náhoda, že si ji oblíbili i milionáři z Manhattanu a dopřávají si ji kdykoli a kdekoli. Informoval o tom i známý deník The New York Times.

 

100 g kapusty obsahuje pouze 50 kcal, a proto má nízkou energetickou hodnotu. Kapusta představuje naprostý "náboj" vitamínů a minerálů. Důkaz je jasný – tato superpotravina zajišťuje téměř 300% denní potřeby vitamínu A, 200% denní potřeby vitamínu C (což je skoro 4,5 vícekrát než špenát) a 1000% vitaminů K (vitamin K je nezbytný pro srážení krve).

 

Kapusta je taktéž zdrojem vápníku (14% - s velmi dobrou absorpcí), draslíku (13%), mědi (14%) a hořčíku (39%). V podstatě má kapusta více vápníku než mléko a více vitamínu C než pomeranč, a to zní dělá právě již zmíněnou superpotravinu!

 

Studie identifikovaly v kapustě 45 různých flavonoidů (mezi nimi kaempferol a quercetin) s antioxidačními a protizánětlivými vlastnostmi. Přítomnými antioxidanty jsou například: beta-karoten (prekurzor vitamínu A), vitamín C, flavonoidy nebo polyfenoly. Všechny bojují proti oxidačnímu stresu, stárnutí buněk, kardiovaskulárním chorobám a arteriální hypertenzi. Působí taktéž jako antivirové a antidepresivní látky.

 

Abyste uchovali vitamíny, doporučujeme jíst syrové (umýt po dobu nejvýše 5 minut pod proudem vody)nebo vařené (vařit opět po dobu nejvýše 5 minut). Prodloužení tepelného zpracování představuje riziko  ztráty vitamínu C a antioxidantů.

 

Kromě toho spotřeba kapusty usnadňuje úbytek hmotnosti, protože má vysoký obsah vlákniny a vysoké množství vody. Nabízí dlouhotrvající pocit sytosti, což je užitečné, když chcete shodit pár kilo. Musíte ji jíst však nejméně 2krát nebo 3 krát týdně

}