Klíčící semena

zdroj výživných látek

 Publish date: 10 May 2018

title

Určitě jste již viděli v různých hypermarketech, nebo dokonce v kuchyních, malá, jasně zeleně barevná zrníčka... I zde platí, že se zvědavostí roste chuť k jídlu, takže si o těchto semínkách řekneme něco více.

 

Jedná se o reprodukční části, které díky své klíčivosti umožňují růst až do následné zralé rostliny. Proto taky tyto zárodky obsahují stejné vlastnosti a výhody jako rostliny, do kterých rostou, a taktéž by neměly chybět ani ve vašem jídleníčku.

 

Semínka jsou bohatá především na vitamíny, minerály, bílkoviny a zdravé tuky. Za účelem zachování těchto vlastností je nejužitečnější doporučení ke konzumaci: co nejblíže přirozenému stavu.

 

Například, mohou být konzumovány v syrovém salátu, jako příloha, nebo vedle krémové polévky. Samozřejmě, že mohou být použity v každém jídle, pokud použijete trochu ze své fantazie a představivosti. Jen si pamatujte, že si zachovávají obsah vitamínů pouze tehdy, pokud nejsou tepelně upraveny.

 

Zde uvádíme čtyři nejčastěji používané potraviny:

 

  1. Brokolice

 

Je známo, že brokolice je rostlina zdraví prospěšná, která si zaslouží být součástí naší každodenní stravy. V momentě, kdy neni k dispozici zralá rostlina, můžeme použít její semena, která jsou bohatá na bílkoviny, vitamíny A, B, C, E a K - opravdový vitaminový náboj! Některé z těchto vitaminů jsou také antioxidanty, takže mohou také posloužit v boji proti volným radikálům.

 

  1. Ředkvičky

 

Ať už mluvíme o bílé nebo červené ředkvičce, jedna věc je jistá: vitamíny A, B1, B6 a C jsou hojně přítomny v jejich zárodcích. Kromě toho jsou nabité kyselinou listovou, železem a draslíkem.

 

  1. Pórek

 

Pórek napomáhá správnému fungování imunitního systému díky vysokému obsahu vitaminů C, B a vitamínu A, který chrání zdraví očí.

 

  1. Červené kapustové zárodky

 

Tyto zárodky představují neuvěřitelný zdroj antioxidantů, vitamínů A, C, E a K, minerálů a bílkovin.

 

Autor: Iulia Hadarean

Výživář-dietolog

}