Přínosy přírodních sacharidů pro naše zdraví

cizrna, fazole, čočka

 Publish date: 10 May 2018

title

Příjem kalorií ze sacharidů má představovat 50-60 % z celkového denního energetického příjmu. Jsou tak hlavním zdrojem energie pro naše tělo. Důležité je vnímat, jaké sacharidy konzumujeme.

Co jsou takzvané dobré sacharidy?

Dobrými sacharidy nazýváme takové sacharidy, které jsou schopny se pomalu rozkládat, a tím poskytovat konstantní poměr energie po delší dobu. Navíc pomáhají odstraňovat z těla škodlivé toxiny, snižují hladinu cholesterolu a udržují ideální tělesnou hmotnost.

Cizrna, čočka a bílé fazole jsou součástí skupiny takzvaných dobrých sacharidů, které jsou pro naše tělo výhodné, zejména díky pomalé asimilaci. Cizrna je vynikajícím zdrojem vlákniny a je bohatá na antioxidační phytonutrienty. Čočka je taktéž velmi dobrým zdrojem vlákniny, která pomáhá snižovat hladinu cholesterolu. A konečně fazole, které jsou beztukovým zdrojem bílkovin s vysokým obsahem hořčíku.

A co jsou ty “špatné sacharidy”?

Těstoviny, koláče a slazené nealkoholické nápoje mohou způsobit velké uvolňování inzulinu v těle, které zapřičiňuje zvýšení hladiny cholesterolu v krvi, což zvyšuje riziko kardiovaskulárních onemocnění a ​​cukrovky.

Závěrem je dobré si uvědomit, že sacharidy hrají důležitou roli ve zdravé stravě. Celkové vyloučení sacharidů z naší stravy je chyba, stačí jen vybrat ty dobré.

}